Kikkers en Spitsuur - Reisverslag uit Peking, China van Marit Bos - WaarBenJij.nu Kikkers en Spitsuur - Reisverslag uit Peking, China van Marit Bos - WaarBenJij.nu

Kikkers en Spitsuur

Blijf op de hoogte en volg Marit

30 September 2013 | China, Peking

Hallo allemaal!

Allereerst iedereen heel erg bedankt voor de lieve/leuke berichtjes. Het is fijn om te weten dat er zo veel mensen achter me staan.

Ik kan nog niet zeggen dat hier al echt leuk is, daar is het nog te nieuw/vroeg voor. Ik heb overigens wel het idee dat ik heel langzaam begin te wennen. Het heeft gewoon wat tijd nodig. En wat meer slaap. Vooral dat mailen naar huis 's avonds is lastig, vanwegen het tijdverschil.

Maar goed, we zijn dus niet gaan schaatsen eergisteren. In plaats daarvan zijn we uit eten gegaan voor Lunch (eten buiten huis is heel normaal hier, blijkbaar). Het ook heel normaal dat 1 persoon voor de hele tafel besteld. Dus wij eten kikker. Bull frog om precies te zijn (ik heb geen foto, maar op internet staan genoeg plaatjes. Bedankt mam)

Gister had ik mn introductie ding van Early Bird. Mijn mobiel was er toevallig eergister mee gestopt (natuurlijk), dus ik heb een beetje met het hoofd-persoon zitten mailen voor een overdreven duidelijke weg omschrijving, omdat ik niet echt behoefte had om te verdwalen in beijing zonder telefoon.
En ik ben er gewoon in 1x gekomen, zonder kleerschreuren en paniekaanvallen (de terugweg was een ander verhaal, omdat ik dacht dat ik misschien in de verkeerde bus was gestapt, wat uiteindelijk niet het geval was, maar goed, ik had toen in ieder geval wel mn nieuwe mobiel+simkaart)(en het was spitsuur. Je zou er bijna claustrofobisch van worden)

De introductie was niet heel boeiend, vooral veel info over cultuurverschillen en dergelijke. Ik heb vooral duidelijk gemaakt dat ik het nog best moeilijk had/heb, en dat ik me binnen het gezin ook vrij zinloos voel, omdat er nog niet veel zinnigs uitkomt (hallo vermoeidheid, heimwee etc.). Introductie mens vertelde me toen dat ze nog wel duidelijk tegen mijn host familie zou zeggen dat het in het begin allemaal nog moeilijk is

Vanwegen het feit dat 1 october hier DE nationale feestdag is, is iedereen de hele week vrij. Dat betekend voor mij dat ik volgende week nog geen lessen heb, dus ook nog geen medestudenten ga ontmoeten. Wel gaan wij blijkbaar op vakantie (waar ik dus absoluut geen zin in heb. Te veel dingen tegelijk, en ik ben hier nog niet eens gewend(sp?)). Geen idee waar we naar toe gaan, hoe lang, en hoe (dit alles is me verteld, maar ik snapte er niks van). Ik weet dus ook niet of ik daar internet heb, dus als ik eens tijdje niks

Vandaag staat er niks boeiends op het programma, maar de dingen gebeuren hier gemiddeld onaangekondigd en spontaan, dus wie weet.
Voor nu laat ik het hier bij. Er zijn nog zo veel andere dingen die ik wil vertellen, die totaal niet relevant zijn, dus die komen later nog wel (tip: zwarte schoenen in Beijing, niet handig).

Liefs, en tot snel
xx
(Verder totaal niet chaotisch dit bericht :) )

  • 30 September 2013 - 09:09

    Egbert :

    Hallo Marit,

    Fijn dat je het concept kikker hebt kunnen uitproberen ;-), in Frankrijk gebruiken ze alleen de billen van zo'n ding dus dat is wel fijn dat ze daar de rest van de kikker niet verspillen :-).
    Wel handig dat als 1 persoon iets besteld dat de hele tafel dan hetzelfde eet!!! Mag je idd elkaars smaak wel weten, whahaha.
    Ben wel ffies nieuwsgierig naar de eetbaarheid van een kikker!! waar smaakt het nu naar??!!
    Hier gaat ook alles zijn gangetje, beetje herfstzonnetje en begint al lekker af te koelen, best soms al een beetje Brrrr dus en de 1e griepverschijnselen beginnen zich al voor te doen ;-P.
    Is het met je mobiel weer goed gekomen? of is dat nog een beetje drama?
    Nou lieverd wij hopen dat je snel een beetje ingeburgerd bent en je lekker gaat voelen, heeft idd een beetje tijd nodig is ook heel begrijpelijk toch?!
    Is het daar een beetje stoffig dat zwarte schoenen niet zo handig zijn of hebben ze gewoon geen zwarte schoensmeer?! ;-).
    Fijn om te horen dat het al een beetje beter wil lukken enne bofkont..........gelijk alweer vakantie!!! zeker Chinese herfstvakantie :-P tenminste het lijkt mij stug dat het daar al pasen is!!!
    Nou voor nu de lieve groetjes from het koude(bullfrog....lees kikker) land enne........misschien toch handig geweest om klompen mee te nemen als zwarte schoenen niet werken??!! liefs en xx van ons

  • 30 September 2013 - 09:09

    Egbert :

    Hallo Marit,

    Fijn dat je het concept kikker hebt kunnen uitproberen ;-), in Frankrijk gebruiken ze alleen de billen van zo'n ding dus dat is wel fijn dat ze daar de rest van de kikker niet verspillen :-).
    Wel handig dat als 1 persoon iets besteld dat de hele tafel dan hetzelfde eet!!! Mag je idd elkaars smaak wel weten, whahaha.
    Ben wel ffies nieuwsgierig naar de eetbaarheid van een kikker!! waar smaakt het nu naar??!!
    Hier gaat ook alles zijn gangetje, beetje herfstzonnetje en begint al lekker af te koelen, best soms al een beetje Brrrr dus en de 1e griepverschijnselen beginnen zich al voor te doen ;-P.
    Is het met je mobiel weer goed gekomen? of is dat nog een beetje drama?
    Nou lieverd wij hopen dat je snel een beetje ingeburgerd bent en je lekker gaat voelen, heeft idd een beetje tijd nodig is ook heel begrijpelijk toch?!
    Is het daar een beetje stoffig dat zwarte schoenen niet zo handig zijn of hebben ze gewoon geen zwarte schoensmeer?! ;-).
    Fijn om te horen dat het al een beetje beter wil lukken enne bofkont..........gelijk alweer vakantie!!! zeker Chinese herfstvakantie :-P tenminste het lijkt mij stug dat het daar al pasen is!!!
    Nou voor nu de lieve groetjes from het koude(bullfrog....lees kikker) land enne........misschien toch handig geweest om klompen mee te nemen als zwarte schoenen niet werken??!! liefs en xx van ons

  • 30 September 2013 - 09:45

    Marit Bos:

    Hey egbert!
    Die kikker was best goed te eten, smaakte een beetje nootig. Zaten nog wel botjes in, dus dat was jammer. Ik heb gister dus een nieuwe mobiel gekocht, voor als ik voor elkaar krijg een keer te verdwalen ofzo. Dat rotding kostte me 36 euro. Maar ja, ik heb nu dus wel een chinese mobiel. Het is hier ongelofelijk stoffig. Vandaag sloeg ik de autodeur dicht, en er kwam een hele stofwolk van af. Mn zwarte schoenen slaan dus ook bruin uit :) ik probeer nog even een foto van de lucht hier op te krijgen, maar ik weet niet of het een duidelijk plaatje wordt. Groetjes terug, en bedankt voor je berichtje :)
    Liefs

  • 30 September 2013 - 10:11

    Niels De Winter:

    Hey Marite,

    Goed van je te horen! Ik kreeg het webadres voor deze blog van je moeder (stond op fb), erg interessant om te horen hoe het je vergaat en ik beloof dat ik m zal volgen. :) Ik had inderdaad van je valse (vliegende) start gehoord, lijkt me verschrikkelijk, vooral dat je je koffer kwijtraakt heel vervelend! Ik heb zelf wel het nodige gevlogen en heb ook weleens moeten rennen om mn vlucht op 5 min na te halen, ik weet dat je de stress er dan echt niet bij kan gebruiken. Die dingen horen een beetje bij zulke vluchten, en je bent er uiteindelijk gekomen, daar gaat het om. Mijn tip: Ga vooral veel contact zoeken met mensen daar voor zover mogelijk (eerst je gastgezin en daarna wellicht medestudenten), dan ga je mensen thuis ook minder missen. Na deze vrije week ontmoet je weer een aantal nieuwe mensen die Engels spreken en heb je weer wat gezelschap. Hou je taai tot die tijd, je weet dat je het kunt! Groetjuz Niels

  • 30 September 2013 - 15:22

    Confucius:

    Lieve Marit,
    Was de kikker lekker? Las dat ze die dingen ook als huisdier houden.
    Wijze les van de dag: er is niet zoiets als een 'verkeerde bus'. Zei ik dat niet? Dat de reis de bestemming is. Duik lekker in die claustrofobische spits met je zwarte schoenen! (Behalve als je voeten pijn doen, dan moet je blijven zitten) En geniet vooral van de vakantie die voor de boeg staat. Je gaat nog een half jaar 'werken'. Een goede manier om het gezin en de kinderen beter te leren kennen en de Chinese way of life te ervaren. Laat het gebeuren. Sit back en enjoy. Voor je het weet zit je weer in lijn 41.
    Liefs,
    万世师表

  • 30 September 2013 - 16:11

    Marit Bos:

    Ben nu toch wel een beetje benieuwd...

  • 30 September 2013 - 16:22

    Inge :

    lieve marit
    ik vind hen heel leuk en boeiend om je verslagen te lezen.
    het is ook fijn dat je langzamer hand begint te wennen
    dat tijds verschil blijft lastig
    groeten van inge bo

  • 30 September 2013 - 21:14

    Anneke:

    Lieve Marit,

    Voor mij ben je een super held, dat je dit toch maar gedaan hebt!!!
    Wat die vakantie betreft; als je geen zin hebt kan het hooguit meevallen. Is natuurlijk psychologisch ge...
    Super om je zo te volgen en idd hebben we, nu je in China zit, misschien wel meer contact dan gewoon in Wijk.
    Dikke knuffel van ons en blijf bloggen hè!

    XXX Anneke

  • 01 Oktober 2013 - 11:20

    J.Hoentjen:

    Lieve Marit,

    Geweldig leuk om je op deze manier te kunnen volgen. We leven erg met je mee en hebben er bewondering voor dat je je er zo doorheen wekrt.
    Als je er een poosje bent en je wat meer gewend bent zul je je echt prettiger gaan voelen.
    Je weet het he, je bent een KANJER.

    liefs en knuf

    opa en oma

  • 02 Oktober 2013 - 08:41

    Egbert :

    Hallo Marit,

    Nou idd ik zie het al, best naar hoor zo'n giga werelds hotel om in te moeten zitten, op een verplichte vakantie!!! ;-)
    S'morgens een eitje van de Peking eend, niet te hard gekookt natuurlijk, krantje erbij met letters erin, je hoeft ook niet te lezen, maar staat gewoon leuk(is al meer dan genoeg zo te zien denk ik) beetje Jus D'orange (of uitgeperste Bullfrog ;-) Chinese Croissant (al of niet gemaakt van een lekker noedeltje) Enige nadeel is dan i.d.d geen internet verbinding want verder zie ik als ik op de foto kijk géén nadelen!! WAUW meid, wat een gaaf en werelds hotel om in te mogen vertoeven zeg!! (vergeet je niet voldoende foto's te maken!!!) dat is echt wel zo ontzettend gaaf, als je geen foto's maakt gelooft strakkies niemand jou, whahaha.
    Nou als je strakkies weer online bent lezen we jou verhaal erachter, jij kleine metropool jumpster!! ;-), ik wens je heel veel plezier en hoop dat je ervan kunt genieten meis en ik ga afsluiten met een bekend(naar Nederlands vertaald) chinees gezegde.......JIJ LEKKEL GENIETEN EN MAKEN VEELS PLEZIERLS, VOOR JE HET WEET BEN JE ALWEER HIERLS..... liefs en knuf van ons :-)

  • 04 Oktober 2013 - 14:09

    Inge De Winter:

    Hoi Marit,

    Je maakt wat mee zo te horen. Laat het maar een beetje over je heen komen, dat werkt vaak het beste! Is dat kleine meisje nog een beetje leuk ? Wat doe je zoal met haar?
    Hou je taai en ik blijf je volgen.

    Liefs, Inge ( de W )

  • 04 Oktober 2013 - 21:26

    A3 & Lenie Tijman:

    哈罗 Marit,
    Bullfrog . . . hmmm, dat is nog maar het begin. Fase twee is gekookte hond (jawel, met kop), en voor gevorderden staan apenhersenen (rauw, ja echt waar!) op het menu. We horen te zijner tijd wel hoe dat smaakt. We hebben de foto gezien van de jeugdherberg waar je nu verblijft gedurende de vakantie. Hebben ze daar wel stromend water en elektriciteit? We lezen later wel hoe deze overlevingsvakantie is afgelopen. Groet'n uut Hoenderlôh.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Mijn avonturen in Beijing, China.

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 11643

Voorgaande reizen:

25 September 2013 - 25 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: