Eerste dagen - Reisverslag uit Peking, China van Marit Bos - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Peking, China van Marit Bos - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Marit

28 September 2013 | China, Peking

Hallo familie en vrienden.

Ik weet niet of jullie al met mijn ouders gesproken hebben, en al over het drama van de heenreis gehoord hebben, maar ik heb niet perse behoefte om het hele verhaal nog een keer te vertellen (lees; herleven). Laten we het er op houden dat zo ongeveer alles wat fout kon gaan ook echt fout is gegaan, op het feit na dat er geen vliegtuigen zijn neergestort. Ik ben wel in Hong Kong geweest, wat dus niet helemaal de planning was. Oh, en niks is zo vervelend als je vliegtuig voor je neus te zien vertrekken zonder jou er in. En je koffer kwijt zijn, das ook er vervelend. Maar goed ik ben er uiteindelijk gekomen, en gisteravond werd mijn koffer bezorgd bij het restaurant waar we aan het eten waren (geen idee hoe dat überhaupt mogelijk is, maar in China kan dit blijkbaar. Al lang blij dat ik dat ding eindelijk had).

Gister ben ik meegesleept naar het politiebureau, voor iets registratie achtigs ("als ze het vragen, je bent de dochter van een vriendin van mij"). Daarna de kinderen opgehaald van school. Vervolgens mee naar schermen, uit eten en weer naar huis.
De jetlag is wel heel goed voelbaar, aangezien ik hier de hele dag een beetje als een zombie rondloop, 's avonds doodop ben, en vervolgens maar tot 2 uur 's nachts naar huis ga lopen mailen omdat dan de heimwee ineens heel hard toeslaat, en ik opeens totaal niet meer in slaap kom. Ach ja, het zal wel wennen allemaal.

Vandaag gaan we blijkbaar schaatsen (best warm hier, zo'n 24 graden)

De smog is trouwens wel echt heftig. Continue het idee dat er een mist hangt over alles wat vooral 's avonds goed te zien is. De lucht hier is ook een soort viezig grijs/bruin, en de auto's zijn stoffig en plakkerig. Ik heb even gekeken en de luchtmeting zijn op het moment ook erg slecht (350 gisteravond, ik weet niet precies wat ze meten, maar in nederland zitten we gemiddeld dacht ik rond de 20 iets. De schaal loopt tot 500, en vorig jaar winter heeft het hier 850 gehaalt)

Ik moet nu gaan tekenen met een van de kids, later meer.
Liefs,
Marit


  • 28 September 2013 - 08:57

    Lisette Kcocks:

    Hoi Marit,

    Ben zo brutaal om je even een berichtje te sturen om je heel veel succes te wensen de komende tijd. Je hebt er lang naar uit gekeken en nu is het dan zo ver... Je China avontuur! En wat voor avontuur gelijk al.., heb ik via je moeder vernomen en via dit leuke verslag!

    Ik wens je een hele mooie tijd toe. Maak van elke ervaring een mooie herinnering.

    Liefs, Lisette en ook natuurlijk van Wim, Raoul en Mick

  • 28 September 2013 - 09:57

    Hetty ( Weet Je Wel, Die Tante):

    Hey Marit, leuk om van je te lezen !! Ben wel blij dat je goed over bent, ik had op Heatrow allang huilend het eerste best vliegtuig naar huis genomen ( lees ik ben niet zo`n held :-)
    Wel sneu dat je niet kon slapen van de heimwee, dat is een heel vervelend ding.
    Weet dat we allemaal aan je denken en met je meeleven, ik hoop dat dat het een heel klein ietsie pietsie makkelijker maakt !!

    Liefs van Egbert en mij

  • 28 September 2013 - 13:27

    Mama:

    Natuurlijk ben ik de vriendin van Sunfei (ze lijkt me echt heel aardig)
    XX

  • 28 September 2013 - 13:37

    Inge Bos:

    hoi marit
    wat een avontuur gelijk al
    leuk om te leezen.
    moet je niet erg wennen aan het tijds verschil?
    wens je een hele fijne tijd
    liefs inge bosxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 28 September 2013 - 13:50

    TheOneThatDoesn'tHaveAnUltimateBias (aka Sabine):

    sounds nicuuu! leuke foto's ^^
    ps vanaf vandaag zal ik stuff over zetten naar de Chineese youtube thingy :D (ik heb je pakketje nog steeds niet :( )
    xxxxx

  • 28 September 2013 - 14:11

    Inge:

    Hoi Marit,

    We gaan je volgen de komende tijd.
    Het begin is nog niet zo denderend zo te lezen, maar het zal vast allemaal wel goed komen!! Probeer in ieder gevalk te genieten van deze bijzondere ervaring! Veel plezier daar!

    Liefs, Inge

  • 28 September 2013 - 14:15

    Inge De Winter:

    By the way, het bovenstaande berichtje was van Inge de Winter, voor het geval je een heleboel Inges kent!
    Liefs!

  • 28 September 2013 - 16:26

    Ellen Muller:

    Omg wat een avontuur allemaal zeg! Klinkt echt als een compleet andere wereld gewoon.. Ik hoop dat je na een paar daagjes het wat meer gewend bent allemaal :) xxxx

  • 28 September 2013 - 22:55

    Christa :

    Hoi Marit,

    Wat leuk dit reisverslag,jammer dat je reis niet helemaal volgens plan is gelopen.
    Hoop dat je heimwee niet te vaak de kop op steekt,probeer zoveel mogelijk te genieten van deze ervaring.
    Ik vind het zoiezo heel stoer van je om dit avontuur aan te gaan.
    Ik ga je lekker volgen en zo af en toe eens wat schrijven,zal je wel missen als ik bij je ouders ben.
    Nou meid veel plezier nog de komende tijd.
    xxxx

  • 29 September 2013 - 12:02

    Lars (de Winter, Je Weet Wel :P):

    klinkt allemaal spannend!
    Je maakt wel wat mee zo hé ;)
    Het begin is altijd het moeilijkst en het heftigst met al die nieuwe ervaringen, gaat helemaal goed komen je komt er wel doorheen ;)
    ik blijf je iig volgen dus succes daar!
    xx

  • 30 September 2013 - 15:14

    Confucius:

    Lieve Marit,
    Wat een reis! Gelukkig ben je met alle spullen (en ledematen) in Beijing aangekomen.
    Heimwee is kut. Zeker nu in het onzekere begin. Probeer jezelf bezig te houden.
    En (dit klinkt spiritueel, wen daar maar aan): leef daar. In het Chinese hier en nu. Juist het contact met thuis onderhouden levert meer heimwee op. Ik raad je aan juist niet elke nacht naar huis te mailen. Lees liever een boek, staar uit het raam (naar de smog) of surf lekker over de Chinese youtube. Alles om maar een nieuw 'thuis' te creëren. Je gaat een geweldige tijd tegemoet. Neem elke (onverwachte) ervaring volledig op en wórdt je innerlijke Chinees.
    Liefs,
    万世师表

  • 30 September 2013 - 15:14

    Confucius:

    Lieve Marit,
    Wat een reis! Gelukkig ben je met alle spullen (en ledematen) in Beijing aangekomen.
    Heimwee is kut. Zeker nu in het onzekere begin. Probeer jezelf bezig te houden.
    En (dit klinkt spiritueel, wen daar maar aan): leef daar. In het Chinese hier en nu. Juist het contact met thuis onderhouden levert meer heimwee op. Ik raad je aan juist niet elke nacht naar huis te mailen. Lees liever een boek, staar uit het raam (naar de smog) of surf lekker over de Chinese youtube. Alles om maar een nieuw 'thuis' te creëren. Je gaat een geweldige tijd tegemoet. Neem elke (onverwachte) ervaring volledig op en wórdt je innerlijke Chinees.
    Liefs,
    万世师表

  • 30 September 2013 - 17:14

    Mama:

    Volgens mij is het advies van Confusius moeilijk, maar wijs. Maar daar heet deze geheimzinnige persoon Confusius voor ...............

  • 30 September 2013 - 17:20

    Marit Bos:

    Is ook, maar ik ben er nog niet helemaal aan toe. Misschien over een paar dagen :)

  • 30 September 2013 - 22:50

    Egbert Bos:

    Lieve Marit,
    Gisteren heb ik een reactie op jouw reisverslag gestuurd maar door een of andere reden
    is dit verslag niet op de webside doorgekomen, hier volgt het opnieuw.
    Marit wij hebben je reisverslag gelezen.Wat goed dat we nu op deze manier met je
    kunnen commenuceren. Wij hebben met je meegeleefd en kunnen ons voorstellen hoe
    je je hebt gevoeld. Als je de jetlag en de smog hebt overleeft zal het wel beter met je
    gaan.Marit een goede tijd in China toegewenst. Nog bedankt voor de afscheidsfeestje.
    Het was erg gezellig. We konden gisteren nog niet reageren want we zijn al vroeg ver-
    trokken naar de neven en nichten bijeenkomst van de familie Brevoord.
    Marit het allerbeste wij zullen je reilen en zeilen in China blijven volgen.
    Lieve Marit het zal best wel goed gaan want je bent een doorzetter.De familie Heinerth
    heeft ook erg met je meegeleefd.Je moet ook de groeten van ze hebben.
    Marit het ga je goed.Een dikke knuffel van Oma en Opa Bos.
    Doei.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Mijn avonturen in Beijing, China.

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 596
Totaal aantal bezoekers 11641

Voorgaande reizen:

25 September 2013 - 25 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: