From Shandong with love. (Deel 1) - Reisverslag uit Peking, China van Marit Bos - WaarBenJij.nu From Shandong with love. (Deel 1) - Reisverslag uit Peking, China van Marit Bos - WaarBenJij.nu

From Shandong with love. (Deel 1)

Blijf op de hoogte en volg Marit

07 Oktober 2013 | China, Peking

Hallo allemaal!
De Marit is terug van vakantie! Ik heb besloten om de vakantie in 2 stukken te schrijven, omdat het andere volgens mij een enorm verhaal wordt, en ik denk niet dat ik zin heb om dat allemaal in een keer te schrijven. En ik denk ook niet dat het leuk zou zijn om te lezen. Dus morgen of overmorgen volgt deel 2.

1 oktober is DE nationale feestdag in China. Er wordt gevierd dat de volksrepubliek China zoveel jaar geleden werd gesticht. Deze feestdag wordt gevolgd door een week vakantie. Grote volksverhuizing dus, want zo ongeveer iedereen gaat op vakantie. Je kunt dus wel degelijk 8 uur doen over 300 km snelweg.

Wij dus ook op vakantie. Ouders hadden al slaande ruzie voordat we überhaupt we waren. Ze hebben overigens continue ruzie. Heel gezellig. Maar goed, na eeuwen rijden komen we in Binzhou
(滨州). Het Binzhou Hotel is een super mooi hotel, heel fancy, en ik kreeg privekamer (hoera! Privacy!). 'S avonds uit eten en naar de KTV (karaokebar) van een vriend van de familie. Alles super chic. Uiteindelijk waren we om half 12 een keer terug in het hotel, en ik ben bewusteloos neergestort op mn echte bed.

De volgende ochtend kreeg ik te horen dat vader in het ziekenhuis lag. Geen idee waarom (maar ik heb wel gezien op welk tempo ze hier door hun bier heen gaan), want dat vertellen ze me natuurlijk niet, en als ik het op elke mogelijke manier vraag snappen ze het niet. Na lang gehannes gaan we zonder vader verder. We rijden naar Dongyin, waar de gele rivier uitmond in zee. T ziet er heel mooi uit, het letterlijk bijna gele water wat daar mengt met het blauw van de zee. (Foto's op mn camera, dus die komen over een maandje of 6 :). Vanwege het hele gedoe met vader heeft onze dag veel vertraging opgelopen, en komen we er 's avonds heel laat achter dat zo ongeveer alle degelijke hotels volzitten. Wij slapen 's nachts dus in iets wat zich een hotel noemt, maar eigenlijk meer op een opvanghuis voor zwervers lijkt.

De ochtend van de 3de vertrekken we naar LongKou, een stadje aan de kust. We zitten in een appartement, op ongeveer 3min. lopen van het strand. Het weer is ook heerlijk (25 Graden), en we zien een mooie zonsondergang (wederom foto's op mn camera, die ik dus niet op mn Ipad kan zetten, sorry). Hier wordt er voor het eerst aan me gevraagd of ik met een vreemde op de foto wil. Heel bijzonder. 'S avonds mogen we weer lekker krabben uit elkaar slopen. Ik denk dat kip snijden geen probleem meer is als ik thuis kom. Ook loop ik 's avonds een stalker op, maar daarover later meer...

Liefsxxx

  • 07 Oktober 2013 - 08:49

    Bieto:

    whahaha xD je eindigt wel met een cliffhanger zeg xp

  • 07 Oktober 2013 - 09:12

    Christa:

    wat een familie zeg,is vader nog uit het ziekenhuis gekomen?hihihi
    ben erg benieuwd naar deel 2.xx

  • 07 Oktober 2013 - 10:12

    Hetty:

    Het was weer erg leuk om te lezen wat je allemaal beleefd hebt. Als ik zo zit te lezen wat jij schrijft, dat die overigens continue ruzie hebben, kan ik het gezicht wat je erbij trekt goed voorstellen :-)
    Nu de vakantie voorbij is, gaat nu dan het echte leven daar beginnen ??
    Ik ben heel benieuwd naar deel 2 van je verhaal, je kunt heel beeldend schrijven.

    Liefs XXX

  • 07 Oktober 2013 - 12:44

    Ada:

    Hoi! Via Jolanda de link gekregen om jouw avonturen in China te lezen! Hoop dat je gauw gewend raakt! Heb je nog iets gehad aan de Ni Hao cursus?
    Succes met alles en hartelijke groeten!

    P.s. Stemvolume van Chinezen ligt vaak wat hoger dan bij ons ;-)

  • 07 Oktober 2013 - 15:01

    Confucius:

    Lieve Marit,
    Wat een avonturen daar in het Verre Oosten.
    Je verslagen lezen als een page-turner. Ga zo door!
    Liefs,
    孔夫子

  • 07 Oktober 2013 - 16:07

    Inge:

    lieve maritwat een avontuur. hartstikke mooi om te lazen
    ga zo door
    liefs inge bos

  • 08 Oktober 2013 - 09:09

    Egbert :

    Hey die Marit,

    Nou ik heb goede tijden maar overgeslagen, wat een belevenissen daar!!! Ben ook zeer benieuwd naar deel 2, whahaha.
    Wat jammer dat je, je foto's niet op je Ipad kunt zetten, erg benieuwd hoe de zonsondergang er daar uitziet!! In de tussen tijd "keep up the good work" en tot laters ;-)

  • 08 Oktober 2013 - 18:53

    Oma:

    Wat schrijf je gezellig.
    Is :pa"uiteindelijk weer helemaal gezond thuis gekomen>
    Begint nu morgen HET echte avontuur?

    Gr.XXX

    oma

  • 09 Oktober 2013 - 23:27

    Carola:

    He die Marit, ik hang aan je lippen ben erg benieuwd naar pa, heeft hij het avontuur overleeft en ik heb al hele fantasieen hoe je je stalker voor z n hoofd bonkt, dus vertel gauw verder,
    heel veel groetjes uit driebergen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Mijn avonturen in Beijing, China.

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 11636

Voorgaande reizen:

25 September 2013 - 25 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: